Entrevista al Vicepresident de la Junta de GEIC
Explica'ns una mica del teu pas per la docència. En acabar la carrera d’enginyeria vaig ser professor d'arquitectura a la universitat i després de dirigir una escola d’anglès i d’informàtica, vaig obrir la meva acadèmia d’angles i viatges a l’estranger.
Si no haguessis sigut professor d’anglès, a què t’hauries dedicat? No soc professor d’anglès, soc propietari d’escoles d’anglès i director d’una empresa internacional de viatges i programes a l’estranger, any acadèmic i colònies d’estiu.
Quina és la teva música preferida? Supertramp, Queen i Michael Bublé.
Si t’haguessis de definir en tres paraules, quines serien? Pare, treballador i honest.
Què és l’anglès, els idiomes en general, per a tu? Una eina imprescindible per poder-te desenvolupar a la vida, per poder viatjar i per poder-te dedicar al món dels negocis.
Com vas arribar a ser director d’un centre d’idiomes i de reforç? Creant la meva pròpia empresa.
Com van ser els teus inicis al sector (acadèmia d'idiomes no reglada)? Bons en el referent al negoci, però difícils en la contractació de professors, ja que no hi havia tants llicenciats en filologia anglesa o mestres d’anglès. Havíem de contractar nadius sense cap formació acadèmica i sense cap referència o garantia i tenint-los que formar perquè alguns sols sabien parlar anglès i res més.
Quina reivindicació faries a favor de les acadèmies d’idiomes no reglades? Són una eina imprescindible per l’aprenentatge de l’anglès i necessària per a la formació del futur.
Com és la teva acadèmia d’idiomes? Digues-nos tres punts forts i tres punts febles al respecte. Direcció, professorat i metodologia – Ubicació, reformes i capacitat.
Parla’ns una mica de la metodologia que utilitzeu al teu centre. Pràctica, comunicativa i participativa.
Fa dos anys, vam viure unes de les pandèmies amb més impacte socioeconòmic del món, com heu viscut el període de la Covid-19? Amb neguit, però amb esperança i de fet, ha servit per consolidar l’acadèmia i créixer.
Quins avantatges i quins desavantatges pots treure d’aquest període? Avantatges: aprendre que no et pots acomodar amb el que fas i aprendre noves opcions d’aprendre anglès. Desavantatges: Econòmiques perquè veus que les administracions no estan preparades i és decebent veure que estàs sol i que sols depens de tu mateix, ja que hi ha molta desigualtat entre les empreses de les administracions públiques i les privades, que som les imprescindibles perquè l’aprenentatge de l’anglès sigui possible per a tothom.
Quin és el lema/leitmotiv que millor defineix el teu centre? Treball en equip, motivació i honestedat.
Com vas arribar al GEIC? Vaig ser un dels cofundadors i em van oferir participar-hi des de l’inici.
Quin és el teu paper dintre del Gremi d’Escoles d’Idiomes de Catalunya? Vicepresident.
Com va ser el període de la Covid-19 al GEIC? Com a membre de la junta directiva vam fer el possible perquè no es tanquessin els nostres centres i vam tenir moltes reunions amb departaments de la generalitat i altres organismes oficials, aconseguint que s’escoltessin els nostres interessos i es fes cas a la nostra experiència.
Quina lluita encamines dins del Gremi d’Escoles d’Idiomes de Catalunya? La millora de les nostres activitats i dels convenis justos i la lluita contra la competència deslleial.
Per què creus que el GEIC és important? És imprescindible pel futur de les escoles d’idiomes perquè junts som més forts i podem fer que se'ns escolti i se'ns valori la tasca que fem dia a dia.
Per què una acadèmia d’idiomes i de reforç s’ha de fer del GEIC? Per ajudar a fer que els seus interessos s’escoltin, es compleixin i tinguin el futur desitjat, ja que si som molts, tindrem més força i podrem lluitar amb més força pels nostres interessos.